I. Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky, ďalej len „VOP“, sa aplikujú na všetky zmluvy o dielo („zmluva“) a vzťahy z nich vyplývajúce, Michal Hudák – GARNET, so sídlom firmy Sov. Hrdinov 373/11, 089 01 Svidník
adresa prevádzky: Varšavská 22, 831 03 Bratislava, IČO: 41704924 (ďalej len ,,zhotoviteľ“) uzatvára s druhou zmluvnou stranou (ďalej len „objednávateľ“) za účelom zhotovenia diela
– vykonanie služby, údržby, opravy motorových vozidiel, montáž alebo vykonanie údržby príslušenstva motorových vozidiel (ďalej len „dielo“).
2.
Objednávateľ sa v prípade záujmu o vykonanie diela
zhotoviteľom, zaväzuje v sídle prevádzky zhotoviteľa
podpísať zákazkový list – objednávku diela (ďalej len
„objednávka“), ktorý obsahuje špecifikáciu motorového
vozidla, ktorého opravu objednávateľ objednáva spolu s popisom
diela, ktorého vykonanie objednávateľ
požaduje. Objednávka
musí byť podpísaná objednávateľom (osobou oprávnenou konať za
objednávateľa) osobne, príp. splnomocnencom objednávateľa. Za
splnomocnenca objednávateľa sa v zmysle týchto VOP považuje
osoba, ktorá disponuje motorovým vozidlom a dokladmi motorového
vozidla, na ktorom sa má dielo vykonať.
3. Zhotoviteľ sa zaväzuje vybaviť len úplnú objednávku objednávateľa, ktorej náležitosti sú špecifikované v článku I. bode 2. VOP.
4. Zhotoviteľ po prijatí objednávky na vykonanie diela bez zbytočného odkladu preverí dostupnosť náhradných dielov a/alebo príslušenstva motorových vozidiel, potrebných na zhotovenie diela. V prípade ak zhotoviteľ nie je schopný zhotoviť objednávateľom objednané dielo, zhotoviteľ odmietne objednávku objednávateľa. V opačnom prípade, zhotoviteľ po preverení objednávky objednávku objednávateľa prijme. Má sa zato, že objednávka je prijatá aj v prípade ak túto podpíše zhotoviteľ, príp. zamestnanec zhotoviteľa na to oprávnený – prijímací technik.
5. V zmysle týchto VOP sa Zmluva považuje za uzavretú dňom prijatia objednávky objednávateľa zhotoviteľom.
6. Objednávateľ koná vo vzťahu k zhotoviteľovi osobne a samostatne alebo prostredníctvom osoby oprávnenej konať za objednávateľa. Za osobu oprávnenú konať za objednávateľa sa v zmysle týchto VOP považuje osoba, ktorá disponuje motorovým vozidlom a dokladmi motorového vozidla, na ktorom sa má dielo vykonať.
7. Zhotoviteľ koná vo vzťahu k objednávateľovi spôsobom vyplývajúcim z obchodného registra, iného zákonom určeného registra alebo z interných predpisov zhotoviteľa.
II. Predmet zmluvy
1. Predmetom zmluvy je záväzok zhotoviteľa vykonať pre objednávateľa dielo a záväzok objednávateľa zaplatiť zhotoviteľovi dohodnutú cenu za jeho vykonanie.
2. V súlade s ustanovením § 536 ods.2 Obchodného zákonníka sa dielom rozumie vykonanie údržby, opravy motorových vozidiel, montáž, alebo vykonanie údržby príslušenstva motorových vozidiel, špecifikované v objednávke objednávateľa.
III. Cena, mena a platobné podmienky
1. Cenu diela stanoví zhotoviteľ na základe požiadavky objednávateľa predbežne a odhadom pri prijatí objednávky, a to vzhľadom na predpokladanú náročnosť opravy a/alebo údržby, na základe nezáväzného rozpočtu. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť za vykonané dielo cenu diela stanovenú súčtom ceny práce servisného technika zhotoviteľa/ceny uvedenej v cenníku zhotoviteľa a ceny náhradných dielov, alebo príslušenstva motorového vozidla použitých pri oprave/údržbe motorového vozidla.
2.
Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy bez zbytočného
odkladu po stanovení predbežnej ceny diela zhotoviteľom pri
prijatí objednávky. Odstúpenie od zmluvy, v zmysle tohto bodu
VOP, je objednávateľ oprávnený urobiť hneď po oznámení
predbežnej ceny diela zhotoviteľom, ak túto neakceptuje a to
písomným vyznačením
storna objednávky na predmetnej
objednávke diela. V opačnom prípade sa na odstúpenie
objednávateľa od zmluvy neprihliada. Zmluva zaniká písomným
vyznačením storna objednávky na predmetnej objednávke diela
3. Ak sa dodatočne zistí, že potrebný rozsah prác/diela presahuje rozsah uvedený objednávateľom v objednávke, v dôsledku čoho je potrebné zvýšiť aj cenu diela, je zhotoviteľ povinný na túto skutočnosť objednávateľa upozorniť telefonicky alebo elektronickou poštou a požiadať o jeho súhlas. Ak objednávateľ súhlas odmietne, zhotoviteľ môže vykonať dielo len v pôvodnom dohodnutom rozsahu, alternatívne môže zhotoviteľ odstúpiť od zmluvy o dielo. V prípade odstúpenia zhotoviteľa od zmluvy o dielo z dôvodu uvedeného v predchádzajúcej vete tohto bodu VOP, má zhotoviteľ nárok na náhradu vynaložených nákladov, na náhradu už namontovaných náhradných dielov, príslušenstva a na náhradu ceny prác vykonaných do momentu odstúpenia zhotoviteľa od zmluvy o dielo.
4.
Ak zhotoviteľ dodatočne zistí, že pre riadne vykonanie diela bude
potrebné prekročiť predbežne a odhadom určenú cenu diela
o viac ako 20%, je zhotoviteľ povinný telefonicky alebo
elektronickou poštou upozorniť na túto skutočnosť objednávateľa.
Ak objednávateľ do 48 hodín od oznámenia zhotoviteľa o potrebe
prekročiť cenu diela o viac ako 20%, nezašle zhotoviteľovi
písomné odstúpenie od zmluvy o dielo (osobne, elektronickou
poštou), má sa zato, že objednávateľ s navýšením ceny diela
súhlasí. Ak objednávateľ z dôvodu, spôsobom a v
lehote
uvedených v tomto bode VOP od zmluvy o dielo odstúpi, má
zhotoviteľ nárok na náhradu vynaložených nákladov, na náhradu
už namontovaných náhradných dielov, príslušenstva a na náhradu
ceny prác vykonaných do momentu odstúpenia zhotoviteľa od zmluvy
o dielo.
5.
Ak zhotoviteľ dodatočne zistí, že pre riadne vykonanie diela bude
potrebné prekročiť predbežne a odhadom určenú cenu diela
o menej ako 20%, objednávateľ je povinný zaplatiť cenu diela
zvýšenú v tomto rozsahu. Objednávateľ podpisom objednávky,
ktorým zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil so znením VOP,
potvrdzuje
súhlas so zvýšením ceny diela do 20% v prípade
potreby a to za účelom riadneho vykonania diela.
6. Objednávateľ je ďalej povinný pristúpiť na zvýšenie ceny diela v prípade cenových zmien hlavných komponentov, surovín, energie a tým aj materiálov a výrobkov potrebných na zhotovenie diela. Zvýšenie ceny takýmto spôsobom nesmie presiahnuť 5% ceny diela.
7. Pokiaľ nie je písomne dohodnuté inak, sú v cene za vykonanie diela zahrnuté všetky náklady zhotoviteľa na vykonanie diela.
8. Objednávateľ zaplatí zhotoviteľovi cenu diela na základe faktúry vystavenej zhotoviteľom v hotovosti k rukám zhotoviteľa pri odovzdávaní diela zhotoviteľom, o čom mu zhotoviteľ vydá písomné potvrdenie, alebo po predchádzajúcej dohode so zhotoviteľom je objednávateľ oprávnený zaplatiť cenu diela bezhotovostným prevodom na účet zhotoviteľa, variabilný symbol (číslo objednávky) najneskôr do 7 dní odo dňa vystavenia faktúry.
9. V prípade, ak na základe nezáväzného rozpočtu cena diela presiahne 500 €, dôjde k dohode s objednávateľom, a ten zaplatí preddavok ceny diela vo výške 50% z predbežnej ceny diela do 5 dní od vystavenia zálohovej faktúry v hotovosti k rukám zhotoviteľa v sídle zhotoviteľa, alebo po predchádzajúcej dohode so zhotoviteľom je objednávateľ oprávnený zaplatiť cenu diela bezhotovostným prevodom na účet zhotoviteľa . Následne je objednávateľ povinný zaplatiť doplatok ceny diela na základe faktúry vystavenej zhotoviteľom.
10. Za deň splnenia peňažného záväzku objednávateľa sa považuje deň pripísania dlžnej sumy v prospech účtu zhotoviteľa, alebo deň zaplatenia dlžnej sumy v hotovosti k rukám zhotoviteľa.
11. Bankové poplatky objednávateľa znáša objednávateľ, bankové poplatky zhotoviteľa znáša zhotoviteľ.
12.
V prípade porušenia povinnosti zo strany objednávateľa zaplatiť
cenu diela riadne, včas, spôsobom a v lehotách
dohodnutých v týchto VOP, je objednávateľ povinný zaplatiť
zhotoviteľovi aj zmluvnú pokutu vo výške 0,2% z dlžnej sumy
za každý deň trvania porušenia povinnosti zo strany
objednávateľa. Nárok tej ktorej
zmluvnej strany na náhradu
škody spôsobenej porušením vyššie uvedenej povinnosti druhou
zmluvnou stranou zostáva týmto nedotknutý.
IV. Spôsob a miesto vykonávania diela
1. Miestom zhotovenia diela je miesto podnikania – prevádzka zhotoviteľa.
2. Zhotoviteľ je povinný vykonať dielo v mieste zhotovenia diela a odovzdať vykonané dielo v mieste zhotovenia diela objednávateľovi, kde je objednávateľ povinný dielo prevziať.
V. Termín vykonania diela
1. Zhotoviteľ sa zaväzuje zhotoviť dielo v dohodnutom termíne, inak v čase primeranom s prihliadnutím na povahu diela a dostupnosť potrebných náhradných dielov.
2. Zhotoviteľ je oprávnený vykonať dielo aj pred dohodnutým/obvyklým termínom.
3. V prípade, ak objednávateľ nezaplatí preddavok ceny diela a poruší tak svoju povinnosť špecifikovanú v čl. III. bod 9. týchto VOP, je zhotoviteľ oprávnený zmeniť termín vykonania diela a začať s vykonávaním diela až po zaplatení preddavku ceny diela zo strany objednávateľa.
4. Ak zhotoviteľ dodatočne zistí potrebu zvýšenia rozsahu prác/diela oproti pôvodnej objednávke objednávateľa, je zhotoviteľ oprávnený predĺžiť termín vykonania diela primerane zvýšenej časovej náročnosti zvýšeného rozsahu prác/diela.
VI. Prevzatie diela a vykonanie skúšok diela
1. Zhotoviteľ diela po vykonaní diela vyhotoví špecifikáciu vykonaného diela, konkrétne popis práce, dodaný tovar, cena diela. Predmetná špecifikácia zároveň slúži ako preberací protokol k vykonanému dielu (ďalej len“ preberací protokol ”).
2. Preberací protokol podpísaný zástupcami oboch zmluvných strán bude dokladom o splnení záväzku zhotoviteľa zo zmluvy.
3. Zhotoviteľ je povinný najneskôr pri prevzatí diela objednávateľom odovzdať objednávateľovi doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a na užívanie diela, a poučiť ho o spôsobe údržby diela.
4. Zhotoviteľ je povinný v prítomnosti objednávateľa pred prevzatím diela toto podrobiť skúške funkčnosti (ďalej len „skúška“) za účelom zistenia či dielo spĺňa požiadavky na kvalitu a vyhotovenie diela.
5. Ak pri výkone skúšky diela alebo pri jeho odovzdaní budú zmluvnými stranami zistené vady, tieto sa vyznačia v preberacom protokole.
VII. Vady diela a nároky z vád diela
1. Zhotoviteľ je povinný vykonať dielo v rozsahu a kvalite v zmysle objednávky objednávateľa, inak v rozsahu a kvalite obvyklej.
2. Zhotoviteľ zodpovedá za vady diela, ktoré má dielo v čase jeho odovzdania objednávateľovi, alebo ak objednávateľ dielo neprevezme včas, v čase, kedy mal objednávateľ povinnosť dielo prevziať.
3. Zhotoviteľ zároveň poskytuje záruku za kvalitu diela, ktorou preberá na seba zhotoviteľ záväzok, že dielo bude po stanovenú dobu spôsobilé na použitie na dohodnutý alebo obvyklý účel a že si zachová dohodnuté alebo obvykle vlastnosti.
4. Záručná doba je 180 dní na servisné práce a v rozsahu poskytnutom výrobcom na náhradné diely, ktorá začína plynúť odo dňa odovzdania diela zhotoviteľom objednávateľovi.
5.
Vady diela, ktoré má dielo v čase odovzdania, musí
objednávateľ reklamovať písomne u zhotoviteľa v lehote do 5
dní odo dňa odovzdania diela. Vady kvality diela, na ktoré
zhotoviteľ poskytol záruku za kvalitu, je objednávateľ povinný
písomne reklamovať do 5 dní od ich zistenia, najneskôr však do
konca záručnej lehoty.
Písomná reklamácia musí obsahovať
aspoň tieto údaje:
–
dátum objednávky,
–
špecifikáciu vykonaného diela,
–
dátum vykonania diela,
–
opis vady diela a ako sa prejavuje,
–
voľbu nároku.
V opačnom prípade sa na reklamáciu
neprihliada.
6. Na úpravu nárokov z vád tovaru sa nevzťahuje ust. § 436 až § 441 Obchodného zákonníka. Úprava nárokov z vád tovaru sa spravuje výlučne týmito VOP.
7.
Objednávateľ má pri vyskytnutí sa vady tovaru právo voľby
z nasledovných nárokov :
–
odstránenie vady opravou diela, ak vadu diela možno odstrániť
opravou a dielo je opraviteľné,
– výmena
zhotoviteľom dodaného a namontovaného náhradného diela, ak
vadu diela nemožno odstrániť opravou.
VIII. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť
1. Za okolnosti vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala.
2. Zodpovednosť nevylučuje prekážka, ktorá vznikla až v čase, keď povinná strana bola v omeškaní s plnením svojej povinnosti, alebo vznikla z jej hospodárskych pomerov.
3.
Ani jedna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nesplnenie
svojich povinností, vyplývajúcich zo zmluvy, ak sa dokáže, že:
–
nesplnenie nastalo následkom mimoriadnych, nepredvídateľných a
neodvrátiteľných udalostí,
– prekážky ani ich následky
nebolo možné v čase uzatvárania zmluvy predvídať,
–
prekážkam ani ich následkom sa nedalo zabrániť, vyhnúť ani ich
prekonať.
4.
Strana, ktorá porušuje svoju povinnosť alebo ktorá s
prihliadnutím na všetky okolnosti má vedieť, že poruší svoju
povinnosť zo záväzkového vzťahu, je povinná oznámiť druhej
zmluvnej strane povahu prekážky, ktorá jej bráni alebo bude
brániť v plnení povinností a o jej dôsledkoch. Správa sa musí
podať bez zbytočného odkladu
po tom, čo sa povinná strana o
prekážke dozvedela alebo pri náležitej starostlivosti mohla
dozvedieť. Nesplnenie oznamovacej povinnosti zaväzuje povinnú
stranu nahradiť škodu, ktorej sa mohlo včasným oznámením
predísť.
5. Účinky okolností vylučujúcich zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, dokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.
6. Okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť nie je zmena hospodárskych pomerov niektorej zo strán.
7. O dobu trvania okolností vylučujúcich zodpovednosť sa predlžuje čas plnenia tak, aby bol pre oprávnenú stranu prijateľný. Počas tejto doby oprávnená strana nie je oprávnená odstúpiť od zmluvy o dielo.
IX. Záverečné ustanovenia
1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke zhotoviteľa.
2. Tieto VOP, v súlade s ustanovením § 273 zákona č.513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len Obchodný zákonník”), sú prílohou zmluvy, tvoria jej neoddeliteľnú súčasť a určujú časť obsahu zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.
3. Pre objednávateľa sú VOP záväzné dňom ich akceptácie v objednávke objednávateľa, čo objednávateľ potvrdí svojím podpisom vyhlásenia o oboznámení sa so VOP a ich akceptáciou. Toto vyhlásenia je súčasťou formulára objednávky.
4. Tieto VOP môžu byť zhotoviteľom menené len písomnou formou.
5. Pre zmluvné vzťahy, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, je rozhodujúce znenie VOP platné v čase zaslania objednávky diela objednávateľom.
6.
Písomnosti sa doručujú pre objednávateľa na adresu uvedenú
v objednávke objednávateľa a pre zhotoviteľa na adresu
uvedenú vo vyhlásení o prijatí objednávky alebo na posledne
známu adresu a považujú sa za doručené dňom prevzatia,
odopretia zásielku prevziať alebo uplynutím odbernej lehoty.
Zmluvné strany sa
zaväzujú bezodkladne oznámiť druhej
zmluvnej strane akúkoľvek zmenu svojich kontaktných údajov.
7.
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi
vznikli alebo ktoré medzi nimi vzniknú v súvislosti s týmito
VOP, a následne na základe týchto VOP, objednávky
uzatvorenej zmluvy alebo v súvislosti s ňou,
vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, sa
budú prejednávať a rozhodovať v súdnom konaní
pred
súdmi SR.
8. Zákazník (objednávateľ) dáva svojim podpisom súhlas v zmysle zákona č.8/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov spoločnosti Michal Hudák – GARNET, aby moje osobné údaje poskytnuté v súvislosti so zákazkou spracovávala vo svojich informačných systémoch po dobu nevyhnutnú pre zabezpečenie práv a povinností vyplývajúcich z realizácie zákazky.
9. Ostatné náležitosti v týchto VOP neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka SR.